Byhagen, et sted med fellesgoder på rekke og rad

En prat med økonomidirektør i Nordic Gruppen

Økonomidirektør i Nordic Gruppen Alf Hansen er ikke en fyr som lar gresset vokse under skosålene sine. Selv om Byhagen på Larsneset har hatt en svært god salgsstart, er Alf travelt opptatt med å gjøre tilbudene i Byhagen enda bedre. Her forteller han om ambisjonene han har for næringsdelen.

Gjennom hotellkonseptet F2 by Nordic Hotels, et konsept tilpasset kunder som ønsker å kombinere enkelhet med lave priser og god komfort, kan vi gi beboerne i Byhagen noen virkelig spennende fordeler.

Alf HansenØkonomi-direktør i Nordic Gruppen

«Byhagen skal bli kompakt byutvikling med gode opplevelser og gode servicetilbud, side om side. Samtidig blir det også et knutepunkt for offentlig kommunikasjon, hvor sjø møter land i et grønt skifte. Dette vil gjøre Byhagen og Larsneset til en sentral møteplass i byen og en vitamininnsprøytning for sentrum, moderne butikker og fristende spisesteder skal gjøre det fint å være i sentrum, både for beboerne i Byhagen og harstadværinger generelt.»

Et attraktivt senter dukker ikke opp av seg selv, og Nordic Gruppen har fått bistand fra øverste hylle. En merkbart engasjert Alf fortsetter:

«For å sikre oss et senter som blir tipp topp fra første dag har vi inngått samarbeid med Alti forvaltning, Norges nest største kjøpesenter-gruppering. De er i full sving med å sy sammen et attraktivt handels- og næringssenter. Vi holder kortene tett mot brystet, men kan avsløre såpass at vi har bl.a. har inngått avtale med Vinmonopolet, Vitus Apotek, Synsam, De 4 Roser, Loox kosmetikk og hudpleie, Bark Spiseri og Bar, Skeidar, Lindex. I tillegg jobbes det med flere ulike serveringskonsepter, frisør, næringsmiddelaktører, kleskonsepter mm. Før årsskiftet vil nærmere 70% av arealet være utleid.»

Beboerne i Byhagen skal gjøre mer enn å gå i butikker og spise ute. Også her har Nordic gode tilbud i ermet.

«Da Harstad Havn bygget moderne båtplasser for fritidsbåter for noen år siden, valgte vi å kjøpe et knippe båtplasser til å ha på lur. Vi hadde enda ikke besluttet å realisere Byhagen, men ønsket å ha et tilbud om båtplass for eventuelle leilighetskjøpere som ønsket å ha båt like i nærheten av hjemmet sitt, slik at de kunne få mulighet til å nyte havet både fra vinduet i stuen og ombord i båten. Nå er Byhagen en realitet, og båtplassene er der fremdeles. Men dette blir et førstemann til mølla – eller i dette tilfellet første mann til brygga – prinsipp. Vi regner med at de vil gå fort unna. Vi har sørget for at beboerne i Byhagen får særfordeler på landjorda også. Gjennom hotellkonseptet F2 by Nordic Hotels, et konsept tilpasset kunder som ønsker å kombinere enkelhet med lave priser og god komfort, kan vi gi beboerne i Byhagen noen virkelig spennende fordeler. Med et par tastetrykk kan de bestille et hotellrom til 690 kroner natten – og slippe å kjøpe et ekstra gjesterom i sin egen leilighet til hundrevis av tusen kroner. Hotellet ligger rett i nærheten av Byhagen, så gåturen mellom leiligheten og «det eksterne soverommet» kan telles i antall skritt. Dette er et godt eksempel på det moderne og fleksible levesettet en bolig midt i en by kan gi.»

«Ordet unikt blir brukt med spandabel hånd,» avslutter Alf i Nordic Gruppen, «ofte med urett. Akkurat her våger jeg å påstå at det passer. Å få være med på å skape et kombinert kjøpesenter og boligprosjekt som vil forandre både dynamikken og utseende i en stor Norsk by er sjelden kost. Vi gjør alt vi kan for å gjøre alt ved Byhagen så bra som mulig.»

Har du spørsmål eller ønsker du å bli kontaktet av megler?

Meld din interesse her

    Se personvernpolicy

    Kontakt megler

    Bjørn Mathisen
    Eiendomsmegler / salgsansvarlig
    bm@garanti.no
    902 05 553

    Njål Soltun
    Prosjektmegler / Eiendomsmegler
    ns@garanti.no
    928 06 434